JUVEN-EYE: projectes joves d’emprenedoria en els sectors de la cultura i de l’economia social

Convocats projectes d’emprenedoria en els sectors de la cultura i de l’economia social

• La Fundació ACM se suma a la Fundació General de la Universitat de València i altres 5 entitats per a donar suport a l’impuls a dos dels sectors econòmics més afectats per la situació actual de pandèmia: cultura i economia social.

• Els projectes presentats per estudiantat de la Universitat de València obtindran formació especialitzada a través del servei UVocupació i les persones seleccionades gaudiran d’una estada fora d’Espanya junt a emprenedors experimentats d’acolliment. Així mateix es tramitarà una beca per a 1 “emprenedor / a novell” de la conca mediterrània que vindrà a València per realitzar una estada amb 1 “emprenedor / a experimentat d’acollida”.

València, 03 de febrer de 2021.- La Fundació General de la UV convoca a l’estudiantat de la Universitat de València per a presentar els seus projectes d’emprenedoria en els sectors de la cultura i de l’economia social, dos dels més castigats per la pandèmia de la covid-19. Aquesta convocatòria, el termini de presentació de la qual es prolonga durant tot el mes de febrer, s’emmarca dins del projecte europeu JUVEN-EYE per a la promoció de l’ocupació juvenil.

JUVEN-EYE consisteix a fomentar el Programa Erasmus per a Joves Emprenedors (EYE), un programa europeu d’intercanvis transnacionals que ofereix, a emprenedors novells i persones que desitgen crear una empresa, l’oportunitat d’aprendre d’empresaris/àries experimentats en altres països participants.

La selecció de projectes emprenedors es divideix en dues fases:

– Una primera, que inclou la preselecció d’un màxim de 30 propostes, els autors de les quals seran beneficiaris d’un itinerari d’orientació professional i formació en competències professionals, impartit per UVocupació. Així mateix, només per presentar el seu projecte, siga preseleccionat o no, l’estudiant/a rebrà una sessió online d’assessorament i formació per a ser orientat/da en la constitució d’una cooperativa de treball associat.

– I una segona, on se seleccionarà, a través de l’entitat INSOMNIA CONSULTING, almenys a dos “emprenedors novells” de la Universitat de València per a enviar fora d’Espanya a realitzar una estada amb dos “emprenedors experimentats” d’acolliment. L’estada podrà ser d’entre 1 i 6 mesos, i els emprenedors novells rebran una beca mensual. Així mateix es tramitarà una beca per a 1 “emprenedor / a novell” de la conca mediterrània que vindrà a València per realitzar una estada amb 1 “emprenedor / a experimentat d’acollida”.

El termini de presentació de projectes romandrà obert fins al pròxim 28 de febrer.

Per a més informació, es poden consultar les bases en aquest enllaç:

I les persones interessades a participar deuran omplir el següent formulari:

JUVEN-EYE, un programa col·laboratiu

JUVEN-EYE és un projecte col·laboratiu en el qual participen sis entitats socials membres de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh (ReFAL). Així, la Fundació General de la Universitat de València se suma a la gestió i promoció del programa JUVEN-EYE juntament amb la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes del Mediterrani (FACM), Iniciatives de Futur per a una Europa Social (IFESCOOP), Mostra Viva del Mediterrani, Europimpulse Network i Joves cap a la Solidaritat i el Desenvolupament (JOVESÓLIDES).

La posada en marxa de JUVEN-EYE ha sigut possible gràcies a la col·laboració de l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed) que, mitjançant la Convocatòria 2020 de ‘Projectes interculturals de la ReFAL’, impulsa diferents projectes conjunts de membres de la Xarxa.

Tota la informació i activitats sobre el projecte es poden seguir en xarxes socials amb l’etiqueta #JuvenEye